آیا می توان ونیر کامپوزیت را برداشت و جایگزین کرد؟

ونیر کامپوزیت ها انتخابی عالی برای رفع مشکلات زیبایی دندان شما هستند. با مراقبت منظم، ونیرهای کامپوزیت می توانند بیش از ۱۰ سال به کار خود ادامه دهند. اما آسیب و مشکلات و رعایت نکردن برخی مراقبت های دندانی می تواند عمر کامپوزیت را به سرعت کاهش دهد.
به دلیل کیفیت بالای ونیر کامپوزیت ها و قرار دادن توسط دندانپزشک متخصص، برداشتن ونیر کمپوزیت ها به خودی خود کار غیر ممکنی است و برای تراش و برداشتن باید به کلینیک مراجعه کرد. در صورت رعایت نکردن نکات زیر در دراز مدت، ونیر کامپوزیت ها دچار آسیب و یا تغیر رنگ می شوند که نیاز به تعویض دارند.

  1. استفاده از دخانیات (مصرف بیش از حد سیگار و قلیان)
  2. خوردن نوشیدنی های رنگدار
  3. جویدن و خوردن مواد مغذی سفت و سخت
  4. دندان قروچه
  5. عدم استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان

نمونه تصویر تعویض کامپوزیت های قدیمی ذندان

نمونه تصویر تعویض کامپوزیت های قدیمی

بهترین زمان برای تعویض کامپوزیت دندان ؟

در شرایط مراقبتی بسیار عالی اگر فردی در سن ۲۱ سالگی ۸ ونیر دریافت کند، ونیرها باید در ۳۶ سالگی تعویض شوند.

هزینه ریمو و برداشتن کامپوزیت دندان چقدر است ؟

برای آگاهی از هزینه انجام تعویض ونیر کامپوزیت می توانید هم به صورت حضوری و هم تلفنی با متخصصان دندانپزشکی در ارتباط باشید و از قیمت دقیق تعویض کامپوزیت مطلع شوید.

برای ترمیم و تعویض ونیر کامپوزیت به کجا مراجعه کنم ؟

برای تعویض کامپوزیت های قدیمی مراکز متفاوتی در تهران وجود دارد. کلینیک دندانپزشکی مهدیس در غرب تهران (صادقیه) یکی از بهترین کلینیک تعویض کامپوزیت های قدیمی در تهران می باشد. دندان پزشکی مهدیس با کادری مجرب و حرفه ای به صورت شبانه روزی به تعویض و بازسازی دندان های کامپوزیتی شما کمک می کند.

برداشتن ونیر های کامپوزیتی قدیمی

در حین برداشتن روکش های قدیمی، دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که برداشتن روکش قدیمی به دندان های واقعی زیر آن آسیب نمی رساند. در واقع این امر مستلزم دانش و تجربه کافی پزشک متخصص است.

پشیمانی بعد از کامپوزیت دندان !

بسیاری از افراد ممکن است پس از انجام کامپوزیت دندان دچار پشیمانی شوند. این امر به دلیل استفاده از مواد همرنگ دندان  و یا تراشیده شدن مینای دندان باشد. البته اصلاح دندان های خراب و شکسته و یا لب پریده احساس خوشایندی در فرد ایجاد کرده که در مقابله با معایب کامپوزیت دندان برتری داشته. برای انجام ونیر کامپوزیت احتمال اینکه کمی مینای دندان تراشیده شود وجود دارد. افرادی که از سلامت دندان خوبی برخوردار نیستند و از نعمت زیبایی دندان برخوردار نسیتند، انجام ونیر کامپوزیت بهترین گزینه برای احیای لبخند بوده و پشیمانی از انجام کامپوزیت معنی خاصی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست