دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان - کلینیک شبانه روزی مهدیس

دندانپزشکی کودکان از موارد مهمی است چرا که کودکان در سن رشد هستند! دندان در آوردن یک پدیده فیزیولوژیک است به اشتباه تصور نکنید دندان در آوردن باعث تب کودکان می شود، زیرا رشد دندان ها هیچ وقت با تب بالا همراه نخواهد بود.

بنابراین زمانی که کودک تب می کند، حتما باید به پزشک مراجعه کرده و دلیل دیگری را به غیر از دندان درآوردن برای این مشکل پیدا کنید.

اسهال شدید یا یبوست هم ارتباطی به دندان درآوردن ندارد و به طور معمول این دو اتفاق نباید با یکدیگر همراه شود. البته گاهی کودکان برای کاهش احساس خارش و ناراحتی که هنگام رشد دندان دارند، ممکن است هر چیزی را داخل دهانشان ببرند و همین موضوع می تواند عاملی باشد برای بروز اسهال؛ ولی خود رویش دندان ها باعث اسهال شدید نمی شود.

هنگام مواجه شدن با دندان درد بچه خود نباید دارای حس درماندگی باشید یا بی رحم به نظر برسید. برای رفع درد در این رابطه از راهکار هوشمندانه و پیشنهادی ما استفاده کنید.

برای این کار به نکات زیر توجه کنید و درد دندان را با دنبال کردن آنها تسکین دهید دندان درد بچه های شما می تواند بسیار سخت باشد. مواجه شدن با این درد می تواند به معنی عدم استراحت در شب، کابوس دیدن یا بی خوابی برای بچه و خانواده شما باشد.

در صورتی که درد دندان شیری فرزند شما بسیار زیاد باشد، همواره احتمال دارد فرزند در برابر تلاش های شما برای آرام کردن وی مقاومت کند و امکان آرام کردن وی برای شما وجود نداشته باشد.

بهترین درمان برای کودک شما در دندانپزشکی کودکان

این مسائل به این دلیل مشاهده می شود که از نقطه نظر فرزند شما درمان (هر گونه دخالت شما برای باز کردن دندان کودک) ترسناک تر و دردناک تر از خود درد دندانی است که فرزند از آن رنج می برد برای حل این مشکل لازم است که شما مسئله را با یک روش سریع و هوشمندانه حل کنید، بدون آنکه منجر به ایجاد ترس یا تشویش در فرزند خود شوید.

پزشک با توجه به شرایط کودک شما بهترین درمان را برای تسکین و بهبود دندان درد فرزند شما در نظر خواهد گرفت. در مواردی با توجه به صلاح دید دندان پزشک ممکن است برای کودک شما ضروری باشد و یا حتی عصب کشی کشیدن دندان شیری پروتز ثابت و متحرک.

برای دریافت خدمات دندانپزشکی کودکان از طریق لینک زیر با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مهدیس در ارتباط باشید.

خدمات دندان پزشکی کودکان شامل چه مواردی می شود؟

فلوراید تراپی

از ژل حاوی فلوراید که غلظت بالایی دارد بر روی قالب مخصوصی قرار می دهند و آن را بر روی دندان کودک قرار می دهند.

شیار پوش

از یک دارو مخصوص برای شیارهای داخلی دندان استفاده می کنند تا از پوسیده شدن دندان کودک جلوگیری شود.

ترمیم دندان شیری

زمانی که دندان های شیری کودک دچار پوسیدگی شود، دندان پوسیده حذف می شود و حفره دندان پر می شود.

پالپوتومی

با پیشرفت پوسیدگی ها دندان کودک نیاز به عصب کشی پیدا می کند که می توان از پالپوتومی کمک گرفت.

ویژگی های دندانپزشکی کودکان

خدمات دندانپزشکی کودکان در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی آیت الله کاشانی شامل مراحل مختلفی از جمله  بهداشت دهان و دندان، بخش های درمانی، بخش ترمیمی و زیبایی و… می شود.

به عنوان اعضای یک خانواده بهتر است به وضعیت دندان های کودک خود رسیدگی کنید. پوسیدگی دندان در میان کودکان بسیار شایع است چرا که عموم کودکان انواع شیرینی و آبنبات را با دندان خود می شکنند.

یک دندانپزشک خوب علاوه بر این که به درمان  مشکلات دندان شما کمک می کند می تواند وضعیت دندان های سالم را بررسی کند و در جهت سلامت آن ها اقدام کند.

از ویژگی های دندانپزشکی کودکان که می توان به آن اشاره کرد این است درمان را با توجه به سن کودک انجام می دهد.

دندانپزشکی کودکان - زیبایی دندان
مراقبت های درمانی بعد از دریافت خدمات دندانپزشکی کودکان

مراقبت بعد از فلورایدتراپی

🦷 بعد از فلورایدتراپی تا نیم ساعت کودک آب یا خوراکی نخورد.

🦷 تا ۲۴ ساعت کودک غذای سفت نخورد.

🦷 روز دریافت خدمات از مسواک استفاده نشود.

مراقبت بعد از کشیدن دندان

✅ تا نیم ساعت بعد از کشیدن دندان گاز را بیرون آورده نشود.

✅ در روزهای اول کودک غذای گرم و سفت نخورد.

✅ به کودک مایعات خنک و غذای میکس شده بدهید.

✅ از شربت ضد درد برای کاهش دهد کودک استفاده کنید.

مراقبت بعد از فضا نگهدارنده ها

✅ کودک نباید خوراکی های سقف بخورد.

✅ بهداشت دندان کودک به درستی رعایت شود.

✅ دندان کودک باید هر ۴ ماه یک بار ویزیت شود.