دندان قروچه در کودکان

حدود ۱۰درصد از کودکان دندان قروچه دارند. کودکان در سنین بین چهار تا شش سالگی بیشترین احتمال ابتلا به این مشکل را دارند. در دو زمان(رویش دندانهای شیری و رویش دندانهای دائمی) کودکان بیشتر دندان قروچه می کنند. البته در بیشتر موارد پس از رویش کامل دندانها(شیری یا دائمی) این عادت در کودکان از بین میرود.

طبق تحقیقات به عمل آمده،این عارضه با ردیف شدن نامناسب دندانها با تماس غیرطبیعی بین دندانهای پایینی و بالایی،کمبود تغذیه، مشکلات اضطراب و استرس کودکان،انگل های دستگاه گوارش،آلرژی و… از علتهای این اختلال برشمرده شده است.

 

 

خطرات دندان قروچه

خطرات دندان قروچه در کودکان کمتر از بزرگسالان است و به ندرت موجب مشکلات و اختلالات جدی می شود، اما ضروری است در صورتیکه دندان کودک به نظر ساییده یا از بین رفته می آید،حساس شده و درد میکند یا کودک دچار درد فک و مفاصل فک شده است،به دندانپزشک مراجعه شود. ممکن است در نوجوانان نیاز به(نایت گارد) یا همان محافظ شبانه باشد. برای جلوگیری از این عارضه و کاهش استرس کودک کوشش کنید،رژیم غذایی کودک حاوی مقدار آب کافی و فراوان باشد و او را به ورزشهای کششی یا ماساژ ترغیب کنید.

علل دندان قروچه

فشارهای روحی،نگرانی،بیخوابی،استرس،اضطراب،مشکلات دندانی،مشکلات اکلوژنی ناشی از جفت شدن ناصحیح فکها و دندانها روی هم(عادتهای ناخودآگاه) آلرژی،انگلهای روده ای.

دندان قروچه در کودکانتوصیه های خاص برای توقف دندان قروچه کودک

استرس کودک را کم کنید،خصوصا قبل از خواب.

ماساژ بدن و ورزش های کششی را برای آرامش عضلات کودک انجام دهید.

دقت کنید که کودکتان به مقدار کافی آب بنوشد،زیرا کم آبی بدن ممکن است باعث دندان قروچه شود.

اگر کودک شما دندان هایش را به هم می ساید او را نزد دندانپزشک ببرید تا از سلامت دندان هایش مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست